Pagina 1 din 1

Se pare ca Audi R8 a murit oficial

MesajScris: 27-03-2024 10:00
de AudiNews
Apoarent modelul a ieșit de pe linia de asamblare, fără nicio înlocuire aparent la vedere.

După ce ultimul TT a fost produs în noiembrie 2023, o pictogramă Audi și mai mare va pleca spre apusul proverbial. Ultimul R8 a ieșit de pe linia de asamblare la sediul Audi Böllinger Höfe din Heilbronn, Germania. Epilogul supermașinii este un coupe Vegas Yellow (la fel ca cel din imaginea de aici) în Performance Quattro Edition, cu pachet exterior din fibră de carbon și jante de 20 de inchi.

Audi a trebuit să extindă producția lui R8 pentru a ține pasul cu afluxul de comenzi ale clienților după anunțul companiei despre uciderea mașinii sport emblematice. Inițial, ultima mașină trebuia să fie construită la sfârșitul anului 2023, dar asta nu s-a întâmplat până în această lună. Anul trecut, vânzările au crescut cu 49 la sută, ajungând la 1.591 de unități. Cu toate acestea, R8 a fost încă de departe cel mai lent produs la nivel global.





Privind înapoi la rezultatele vânzărilor, cererea pentru R8 a fost întotdeauna scăzută, ceea ce este de înțeles având în vedere prețul exorbitant al mașinii. Cererea a atins un vârf în 2008, când Audi a livrat clienților 5.016 mașini.

Decesul lui Audi R8 înseamnă că venerabilul motor V-10 al Grupului Volkswagen se află la un picior în mormânt. Lamborghini va elimina treptat mașina sora lui R8, Huracan, mai târziu în acest an. Timpul de producție rămas a fost contabilizat. Înseamnă efectiv că nu mai poți comanda un supermașină cu moara de 5,2 litri cu aspirație naturală. Huracan a fost în mod constant cel mai popular dintre cele două supermașini cu motor central, ceea ce explică probabil de ce doar Lamborghini va introduce un succesor anul acesta.

În iunie 2023, Lamborghini a declarat că câștigă atât de mulți bani încât are fondurile necesare pentru dezvoltarea noului model fără a împărți costurile cu Audi. Următorul lui Huracan este de așteptat să fie un Lambo în întregime, dar cu o configurație hibridă plug-in, cu un motor pe benzină redus. Se pare că ICE este un V-8 twin-turbo despre care se crede că funcționează ca motor NA până la 7.000 rpm, când se spune că inducția forțată va începe.

În timp ce Lamborghini se pregătește să lanseze un nou model cu nume de taur, Audi nu intenționează să lanseze un succesor direct. Din când în când, oficialii companiei sugerează o înlocuire complet electrică, dar probabil că nu va veni prea curând. Știm că V-10 cu turații mari este mort pentru totdeauna. Dați vina pe prețul ridicat al lui R8 și pe reglementările din ce în ce mai stricte privind emisiile.